Od Niemiec po Japonię
Łatwiejsze wejście na rynki zachodnie
Od Niemiec po Japonię
Dynamicznie rosnąca wartość sprzedaży w przemyśle meblarskim to przede wszystkim efekt dużego i stale zwiększającego się eksportu. W 1996 r. eksport mebli po raz pierwszy osiągnął wartość ponad 1,5 mld dolarów (w 1995 r. ok. 1,3 mld dolarów). Stanowiło to ok. 6 proc. wartości całego polskiego eksportu. W 1997 r. polscy producenci wyeksportowali meble za ponad 2 mld dolarów.
Jeszcze w 1991 r. polscy producenci sprzedawali za granicę wyroby stanowiące zaledwie 23 proc. ogólnej wartości wyprodukowanych mebli. Ale już w 1994 r. eksport przekroczył 70 proc. całej wartości produkcji, a w latach 1994-1996 osiągnął 72-75 proc. Dynamika eksportu mebli wyniosła w 1996 r 119 proc. przewyższając o 12 proc. dynamikę całego polskiego eksportu. Tak intensywna działalność eksportowa stała się koniecznością, gdy krajowy rynek nie był i nie jest w stanie wchłonąć tego wszystkiego, co produkują polskie fabryki.
Rynek niemiecki
Polskie meble od lat trafiają głównie do Niemiec. W 1993 r. pod względem wartości dostaw zajmowaliśmy na rynku niemieckim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta