Rozwój czy wzrost
ZDANIEM TEORETYKA
Ekspansja firmy
Rozwój czy wzrost
Ekspansja firmy ma dwa oblicza. Pierwszym jest wzrost firmy, drugim -- jej rozwój. Nie należy tych dwóch rzeczy mylić. Wzrost firmy oznacza zwiększanie wolumenu sprzedaży określonej grupy produktów na tym samym rynku. Może się to odbywać drogą powiększania całego rynku (np. gdy pijemy więcej wody mineralnej, jemy więcej słodyczy) lub likwidacji słabszych konkurentów.
Rozwój firmy jest natomiast związany z dywersyfikacją produkcji i wchodzeniem na nowe rynki. Można oczywiście debatować, czy mutacja produktu i sprzedawanie go konsumentom w grupie wiekowej od 25 do 40 lat zamiast -- jak dotychczas -- 16-25 lat, to rozwój czy wzrost? Zamiast jednak kruszyć kopię o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta