Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rozwój czy wzrost

27 maja 1998 | Moja Kariera | KO

ZDANIEM TEORETYKA

Ekspansja firmy

Rozwój czy wzrost

Ekspansja firmy ma dwa oblicza. Pierwszym jest wzrost firmy, drugim -- jej rozwój. Nie należy tych dwóch rzeczy mylić. Wzrost firmy oznacza zwiększanie wolumenu sprzedaży określonej grupy produktów na tym samym rynku. Może się to odbywać drogą powiększania całego rynku (np. gdy pijemy więcej wody mineralnej, jemy więcej słodyczy) lub likwidacji słabszych konkurentów.

Rozwój firmy jest natomiast związany z dywersyfikacją produkcji i wchodzeniem na nowe rynki. Można oczywiście debatować, czy mutacja produktu i sprzedawanie go konsumentom w grupie wiekowej od 25 do 40 lat zamiast -- jak dotychczas -- 16-25 lat, to rozwój czy wzrost? Zamiast jednak kruszyć kopię o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1397

Spis treści

Kultura

Zamów abonament