Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Żegluga: Zastawiona flota

19 stycznia 1999 | Raporty | KG
źródło: Nieznane

ŻEGLUGA

Na Bałtyku trwa polsko-polska wojna promowa

Zastawiona flota

W tym roku pod banderą polską nie będzie pływał żaden prom należący do polskiego armatora. Ministerstwo Skarbu Państwa proponuje, aby przewoźnicy promowi połączyli się pod zarządem Unity Line, głównego konkurenta Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA.

W tym roku PŻB SA chce przejść na kontraktowy system zatrudniania marynarzy. Będzie to możliwe jedynie po przeflagowaniu floty pod tzw. łatwe bandery, gdzie nie trzeba płacić podatków. PŻB SA eksploatuje cztery konwencjonalne promy pasażersko-samochodowe, superszybki prom typu katamaran, siedem małych statków trampowych, utrzymuje bazę promową w Świnoujściu, bazę promową w Gdańsku i port w Kołobrzegu. Ma sieć ponad dwustu zagranicznych i krajowych agentów, w tym dziesięć własnych morskich biur podróży, ulokowanych w największych miastach Polski. Połowa floty jest zastawiona w Banku Handlowym w Warszawie SA i w Powszechnym Banku Kredytowym SA. Oprócz promu "Nieborów" statki PŻB pływają pod banderą Bahamów.

Prywatyzacja utknęła

Dwa lata temu PŻB SA sprzedała stary prom "Wilanów" i statek ro-ro "Parsęta". Wcześniej sprzedano prom "Łańcut". Na jednym takim statku pracuje średnio ok. 70 osób. Aby obniżyć koszty, PŻB chce się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1599

Spis treści
Zamów abonament