Klucz do Beatlesów
REKLAMA
Klucz do Beatlesów
B EATA MODRZEJEWSKA
Co rokuwstyczniu reklama odpoczywa, odbiorcy też. To przestój po bożonarodzeniowym apogeum. W lutym coś się zaczyna dziać. Ostatecznie poprzedni rokkończy festiwal Krakfilm. Czy okaże się, że polska reklama odnajduje wreszcie własny język? A może przedstawiciele świata reklamy samokrytycznie podpiszą się pod jednym z zeszłorocznych sloganów i powiedzą przewrotnie: "Lepiej się znamy na piwie niż na reklamie".
Rok 1999 na pewno upłynie pod znakiem reklam związanych z reformą ubezpieczeń. To na ich przykładzie można śledzić style i kierunki polskiej " kreacji". Styl estetyzujący: wysmakowane kolory, miła muzyka niczym w supermarkecie, w rytm której pociągi przejeżdżają, milicjantka Lodzia kieruje ruchem ulicznym, młoty kują, odrzutowce startują.
Pojawiły się próby żartu: emeryt udaje zjeżdżanie na nartach w zaciszu domowym -- żona imituje śnieg, skubiąc białą kurę.
Chłopiec buduje z klocków ni to dom, ni to most, jakiś łuk, i mówi "Beatlesi są na be". Niektórzy zdziwią się, skąd takie małe dziecko zna tak archaiczną grupę, ale my wyciągamy się w fotelu zzadowoleniem, bo mamy świadomość, że Beatlesi są kodem. Kluczem do tego kodu jest wiek. Ten, kto jest dość stary, by wiedzieć, o co chodzi, powinien jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta