Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klucz do Beatlesów

08 marca 1999 | Publicystyka, Opinie | BM

REKLAMA

Klucz do Beatlesów

B EATA MODRZEJEWSKA

Co rokuwstyczniu reklama odpoczywa, odbiorcy też. To przestój po bożonarodzeniowym apogeum. W lutym coś się zaczyna dziać. Ostatecznie poprzedni rokkończy festiwal Krakfilm. Czy okaże się, że polska reklama odnajduje wreszcie własny język? A może przedstawiciele świata reklamy samokrytycznie podpiszą się pod jednym z zeszłorocznych sloganów i powiedzą przewrotnie: "Lepiej się znamy na piwie niż na reklamie".

Rok 1999 na pewno upłynie pod znakiem reklam związanych z reformą ubezpieczeń. To na ich przykładzie można śledzić style i kierunki polskiej " kreacji". Styl estetyzujący: wysmakowane kolory, miła muzyka niczym w supermarkecie, w rytm której pociągi przejeżdżają, milicjantka Lodzia kieruje ruchem ulicznym, młoty kują, odrzutowce startują.

Pojawiły się próby żartu: emeryt udaje zjeżdżanie na nartach w zaciszu domowym -- żona imituje śnieg, skubiąc białą kurę.

Chłopiec buduje z klocków ni to dom, ni to most, jakiś łuk, i mówi "Beatlesi są na be". Niektórzy zdziwią się, skąd takie małe dziecko zna tak archaiczną grupę, ale my wyciągamy się w fotelu zzadowoleniem, bo mamy świadomość, że Beatlesi są kodem. Kluczem do tego kodu jest wiek. Ten, kto jest dość stary, by wiedzieć, o co chodzi, powinien jak...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1640

Spis treści
Zamów abonament