Bariery polskiego eksportu
SONDAŻ
Szefowie firm niechętnie obwiniają siebie i swoich pracowników za brak sukcesów na rynkach zagranicznych
Bariery polskiego eksportu
Polscy eksporterzy chcieliby sprzedawać za granicą jeszcze więcej swoich towarów, ale uważają, że trudno będzie im to osiągnąć bez pomocy państwa. Zwolenników protekcjonistycznego parasola nie brakuje wśród kadry menedżerskiej. Większość uczestników sondażu przeprowadzonego na zlecenie "Rzeczpospolitej" przez Pracownię Badań Społecznych w Sopocie stwierdziła, że narastający od kilku lat ujemny wynik bilansu handlowego Polski jest efektem słabej ochrony celnej naszego rynku, dominacji zagranicznych marek na rynku krajowym przy braku konkurencyjnej ofert rodzimych producentów oraz kłopotów z marketingiem naszych towarów za granicą.
Dwie trzecie menedżerów firm eksportujących bądź planujących wejście na inne rynki oczekuje w tym zakresie pomocy państwa. Na pytanie dotyczące możliwości udzielenia przez państwo takiej pomocy odpowiedziały 483 osoby z 750 uczestników sondażu. Pozostali (267 osób) przyznali się, że ich w ogóle taki problem nie dotyczy. Można się więc spodziewać, że są to szefowie firm nie aspirujących do grupy eksporterów. W grupie zainteresowanych tematyką eksportową 27 proc. spodziewa się, że państwo mogłoby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta