Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mały sklep blisko domu

26 kwietnia 1999 | Ekonomia | AB

Gdzierobimy i chcemy robić zakupy

Mały sklep blisko domu

Mimo ekspansji dużych sieci handlowych Polacy nadal częściej codzienne podstawowe zakupy robią w małych sklepach niż w super- czy hipermarketach -- wynika z badań przeprowadzonych dla "Rzeczpospolitej" przez Pracownię Badań Społecznych w Sopocie.

Podstawowe artykuły spożywcze i chemiczne kupuje w małych sklepach w pobliżu domu lub miejsca pracy 55 proc. dorosłych Polaków. Zwolenników tych sklepów najwięcej jest (ponad 65 proc. ) wśród osób o najniższych dochodach, poniżej 300 zł na osobę. Wśród osób o najwyższych dochodach (ponad 700 zł na osobę) małe sklepy wybiera 43 proc.

Jak jednak podkreśla dr Edward Maleszyk z I nstytutu Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji (IRWiK) , nie można generalnie uznać, że polski konsument woli małe sklepy. Osoby o wyższych dochodach i dysponujące samochodem wolą bowiem robić zakupy w super- i hipermarketach zdominowanych przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1681

Spis treści
Zamów abonament