Daewoo-FSO rusza na podbój Europy
Koreańczycy mogą sprzedać w UE tyle aut, ile BMW
Daewoo-FSO rusza na podbój Europy
Służby celne krajów Unii Europejskiej wydały w tym tygodniu zgodę na import z Polski samochodów Daewoo bez pobierania ceł, gdyż udział wartości dodanej pochodzącej z naszego kraju i krajów europejskich przekroczył 60 proc. Jest to pierwszy przypadek, kiedy od eksportu koreańskich aut do państw "15" nie jest pobierane 10-proc. cło.
Wczoraj dealerzy Daewoo w Belgii, Francji i Niemczech powiedzieli nam, że nie zamierzają obniżyć cen sprzedawanych aut dzięki lepszym warunkom ich sprowadzania. Samochody koncernu należą już i tak do najtańszych w swoim segmencie. W Belgii, np. lanos jest o ok. 15-20 proc. tańszy od porównywalnych samochodów Renault, Peugeot, Forda czy Opla.
Dla koncernu ważniejsze może być natomiast to, aby ustrzec się przed możliwymi sankcjami ze strony UE wobec importowanych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta