Przeszacowanie byłoby za drogie; Oczekiwana pomoc państwa
- GTC chce zmiany finansowania dla A1 PODATKI
Minister transportu nie tylko o autostradach
Przeszacowanie byłoby za drogie
Głównym powodem, dla którego minister finansów od kilku lat nie podejmuje decyzji o przeszacowaniu wartości środków trwałych, jest obawa, że w wyniku aktualizacji koszty w energetyce byłyby tak duże, że budżet nie miałby wpływów z podatku dochodowego od tego sektora - powiedział minister transportu Tadeusz Syryjczyk w Klubie Forum Doradców Podatkowych.
Minister przyznał, że amortyzacja jest dobrym narzędziem wspierania inwestycji, o wiele skuteczniejszym niż ulgi inwestycyjne. Jednak przeszacowanie wartości majątku trwałego we wszystkich podmiotach, a więc również w energetyce, spowodowałoby, że budżet mógłby mieć kłopoty. Dlatego pewną rekompensatą za brak przeszacowania powinno być dla podmiotów gospodarczych planowane przez rząd obniżenie stawek podatkowych.
Inwestycje zbyt polityczne
Zdaniem ministra, obniżka stawek będzie sprzyjać podniesieniu poziomu inwestycji w Polsce do pożądanej wysokości 25-30 proc. rocznie. Jednak decyzje o inwestycjach powinny być podejmowane głównie przez
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta