Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Slogan reklamowy czy znak towarowy

16 sierpnia 1999 | Prawo | HF

ROZMOWA

Emilia Święcicka, naczelnik Wydziału Znaków Towarowych i Wzorów Zdobniczych Urzędu Patentowego

Slogan reklamowy czy znak towarowy

Przedsiębiorcy coraz częściej zgłaszają do rejestracji slogany reklamowe. Dobra reklama przyciąga klientów, nic więc dziwnego, że chcą zastrzec używane w niej zwroty lub hasła, aby mieć do nich wyłączne prawo. Czy jednak wszystkie slogany mogą być znakami towarowymi?

EMILIA ŚWIĘCICKA: W reklamie stosuje się również znaki towarowe. Oznacza się nimi reklamowane towary, usługi czy wręcz całe firmy. Zgodnie z dyrektywą unijną reklamą jest każda wypowiedź towarzysząca działalności handlowej, produkcyjnej, rzemieślniczej, również wykonywaniu wolnego zawodu, która ma przyczynić się do zwiększenia sprzedaży towarów lub rozszerzenia świadczonych usług. Same znaki, nie będąc typową reklamą, spełniają również taką funkcję. Ich głównym zadaniem jest jednak identyfikacja towaru. Znak odróżnia wyroby jednego przedsiębiorstwa od wyrobów innych producentów, a więc wskazuje ich pochodzenie.

Rejestracja znaku daje przedsiębiorcy wyłączne prawo używania go na rynku. Ma on pewność, że zastrzeżony w UP znak nie narusza praw innych osób. Możne go umieszczać na towarach objętych rejestracją...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1777

Spis treści
Zamów abonament