Koniec monokultury
Intel w obliczu poważnych zmian
Koniec monokultury
ADAM JAMIOŁKOWSKI
Przez długie lata Intel prezentował niezmienne podejście do biznesu, polegające na konsekwentnym trzymaniu się tych obszarów, w których osiągał największe sukcesy. Obserwatorzy rynku high-tech zadają sobie teraz pytanie: czy firma potrafi się przekształcić w sytuacji, kiedy tradycyjne źródła dochodów wyraźnie słabną, czy zdoła opanować inne, bardziej lukratywne nisze rynkowe?
Intel, absolutny lider wśród producentów układów mikroprocesorowych do komputerów osobistych, znalazł się dziś w niełatwej sytuacji. Margines zysku osiągany na produkcji struktur krzemowych nieustannie maleje. Oczywiście - w podobnej sytuacji są także inni wytwórcy, jednak potęga Intela, jak żadnej innej tak wielkiej firmy, opierała się właśnie na produkcji półprzewodników. Teraz - jeśli Intel chce pozostać wśród wielkich - musi znaleźć sposób na zmianę modelu funkcjonowania przedsiębiorstwa. Konieczne wydaje się zastąpienie stosunkowo ograniczonej palety produktów znacznie szerszą ofertą hardware'u i usług.
Wspólny problem
Problem zmiany modelu biznesowego i dywersyfikacji produkcji jest wspólny dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta