Tor albo tunel
Walczą o swoje porty
Tor albo tunel
Szczecin i Świnoujście prowadzą walkę o przyszłość swoich portów. Prezydent Świnoujścia Stanisław Możejko chce wyłączyć swój port spod szczecińskiego zarządu, gdyż według niego hamuje on rozwój Świnoujścia. W Szczecinie natomiast panuje odmienna opinia - to Możejko chce zablokować Szczecin, budując swój tunel w poprzek toru wodnego, jedynego połączenia Szczecina z morzem.
Kilka dni temu kilku radnych Świnoujścia zgłosiło na sesji rady miejskiej projekt uchwały upoważniającej Zarząd Miasta do zbycia udziałów w spółce Zarząd Morskiego Portu Szczecin - Świnoujście, co miałoby doprowadzić do samodzielności świnoujskiej części portu. Uchwała nie uzyskała akceptacji większości radnych. Według prezydenta Możejki nie oznacza to wcale braku poparcia dla samej idei odłączenia: - W tej kwestii panuje zgoda wśród ugrupowań politycznych. Już w czerwcu radni podjęli uchwałę o tym, by port był samodzielny. Różnica dotyczy tylko metod dotarcia do celu - twierdzi prezydent.
Wspólna historia
Obydwa porty jako jeden kompleks działają już ponad czterdzieści lat. Szczeciński oddalony jest od morza o 65 km i łączy go z nim śródlądowy tor wodny. Świnoujski leży z kolei nad samym morzem - na wyspie Wolin, podczas gdy centrum miasta znajduje się na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta