Koniec z jedną rzeczywistością
Cyfrowe technologie obróbki obrazów
Koniec z jedną rzeczywistością
Obróbka obrazu fotograficznego i wideo to jedna z wielu dziedzin, w którą gwałtownie wkraczają technologie komputerowe. Obecny poziom w tej dziedzinie jest bardzo wysoki: oprogramowanie profesjonalnych 64-bitowych stacji graficznych potrafi stworzyć realistyczne, trójwymiarowe światy, uwzględniając przy tym takie naturalne elementy, jak analiza przebiegu promieni świetlnych ("ray tracing") , czy określanie faktury i właściwości fizycznych "wirtualnych" obiektów. Do tego należy dodać wprost nieograniczone możliwości animacji, włącznie z tzw. "morphingiem": płynną metamorfozą przedmiotów, znaną chociażby z teledysków Michaela Jacksona czy filmu "Terminator 2".
Grafika komputerowa towarzyszy nam (czasem bez naszej świadomości oszukanej "pozorną realnością") codziennie: głównie w fotografii i filmie reklamowym. Godziny, a niekiedy całe tygodnie i miesiące pracy w ciemni czy studiu, dzięki obdarzonym potężną mocą obliczeniową komputerom, zostają radykalnie skrócone. W celach "artystyczno-komercyjnych" technologie te praktycznie mają rację bytu, nie niosąc za sobą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)