Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szaleństwo precyzji

27 listopada 1999 | Plus Minus | JC
źródło: Nieznane

ROCK

Od "In The Court Of The Crimson King" rozpoczęto wznowienia płyt King Crimson

Szaleństwo precyzji

KING CRIMSON W WARSZAWSKIEJ SALI KONGRESOWEJ, CZERWIEC 1996

FOT. JACEK DOMIŃSKI

JACEK CIEŚLAK

Minęła trzydziesta rocznica wydania "In The Court Of The Crimson King", jednego z najważniejszych albumów w historii rocka, nagranego przez King Crimson. Myśląc o tym zespole można by strawestować Króla-Słońce i powiedzieć, że "King Crimson to Robert Fripp".

Kompozytor, charyzmatyczny lider ciągle zmieniający współpracowników, teoretyk muzyki eksperymentalnej, entuzjasta pracy studyjnej, improwizacji i poszukiwań brzmieniowych. Twórca freerockowej awangardy, który przerzucił pomost między epoką melodyjnych kompozycji The Beatles i dekadą muzyki progresywnej.

Trudno uwierzyć, ale grupa powstała w połowie 1967 r. jako folkrockowe trio Giles, Giles i Fripp. Musiało minąć półtora roku, by o muzykach zaczęło być głośno w środowisku londyńskiej sceny muzycznej. W składzie znaleźli się wtedy m.in. wokalista Greg Lake, znany później z tria Emerson, Lake And Palmer oraz Peter Sinfield, autor wizjonerskich tekstów.

Chaos i harmonia

Na debiutancki album "In The Court Of The Crimson King" złożyły się m.in....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1865

Spis treści
Zamów abonament