Wycinanie skrętów
Carvery podbijają Polskę
Wycinanie skrętów
Zwolennicy nowego stylu uważają, że narty carvingowe pozwalają jeździć pewniej
FOT. TOMASZ KURDZIEL
Wprowadzenie na rynek nart carvingowych wywołało prawdziwą rewolucję. Narty carvingowe, węższe nieco w talii, zmieniają technikę jazdy u osób doświadczonych, początkującym dają szansę łatwiejszego nauczenia się jazdy na nartach.
Narty głębiej wcięte w talii, środkowej części, a szersze na końcach, łatwiej wchodzą w skręty i lepiej się w nich trzymają. Taką konstrukcję miały przede wszystkim deski używane w slalomie gigancie. Później trafiły one również do slalomu specjalnego.
Wycięte w talii narty po raz pierwszy zaprezentowały w 1991 roku firmy Kneissl i Elan - raczej, jako ciekawostkę, niż produkt, który miał podbić rynek. Takie narty, były jednak tym, na co czekali instruktorzy i zaawansowani narciarze - uważa Tomasz Kurdziel prezes Stowarzyszenia Sport XXI i redaktor naczelny pisma "Niezależny Test Narciarski", promującego narciarstwo carvingowe. Można na nich jeździć bowiem zarówno techniką klasyczną (ześlizgiem), jak i skrętem ciętym - na krawędziach.
Zwolennicy nowego stylu uważają, że narty carvingowe (carvery) pozwalają jeździć...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta