Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto klika, ten kupuje

24 stycznia 2000 | Ekonomia | AM

Wydatki firm na reklamę w Internecie to 13-15 mln zł

Kto klika, ten kupuje

Dwa najpopularniejsze polskie portale internetowe: Onet i Wirtualną Polskę, odwiedza regularnie ponad milion osób. Większość z nich to ludzie wykształceni, dobrze zarabiający, zajmujący kierownicze stanowiska. Jest to idealna grupa docelowa dla niemal wszystkich firm promujących swoje produkty. Jednak sumy przeznaczane przez firmy na reklamę w Internecie nie przekraczają jednego procentu ich budżetów reklamowych.

Zarówno Onet, jak i WP są spółkami, w których swoje udziały mają największe polskie firmy komputerowe. Współudziałowcem Optimus Pascal, twórcy Onetu, jest nowosądecki Optimus. Natomiast trójmiejski Prokom Software SA ma 25 proc. akcji Wirtualnej Polski. - Co roku firma inwestuje kilka milionów dolarów - mówi prezes zarządu WP, Marek Borzestowski. - Liczymy, że rok 2001 będzie pierwszym, w którym osiągniemy jakieś dochody. Proces inwestycyjny potrwa jeszcze od 2 do 5 lat. W tym czasie w Polsce dostęp do Internetu będzie miało ok. 40 proc. obywateli. Wtedy będzie można mówić o prawdziwych zyskach takich firm jak nasza.

Z czego żyją

Portale internetowe to miejsca, które oprócz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1915

Spis treści
Zamów abonament