Kto klika, ten kupuje
Kto klika, ten kupuje
Dwa najpopularniejsze polskie portale internetowe: Onet i Wirtualną Polskę, odwiedza regularnie ponad milion osób. Większość z nich to ludzie wykształceni, dobrze zarabiający, zajmujący kierownicze stanowiska. Jest to idealna grupa docelowa dla niemal wszystkich firm promujących swoje produkty. Jednak sumy przeznaczane przez firmy na reklamę w Internecie nie przekraczają jednego procentu ich budżetów reklamowych.
Zarówno Onet, jak i WP są spółkami, w których swoje udziały mają największe polskie firmy komputerowe. Współudziałowcem Optimus Pascal, twórcy Onetu, jest nowosądecki Optimus. Natomiast trójmiejski Prokom Software SA ma 25 proc. akcji Wirtualnej Polski. - Co roku firma inwestuje kilka milionów dolarów - mówi prezes zarządu WP, Marek Borzestowski. - Liczymy, że rok 2001 będzie pierwszym, w którym osiągniemy jakieś dochody. Proces inwestycyjny potrwa jeszcze od 2 do 5 lat. W tym czasie w Polsce dostęp do Internetu będzie miało ok. 40 proc. obywateli. Wtedy będzie można mówić o prawdziwych zyskach takich firm jak nasza.
Z czego żyją
Portale internetowe to miejsca, które oprócz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta