Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mały, nie znaczy niebezpieczny

24 marca 2000 | Moje Auto | AJ
źródło: Nieznane

PROGRAM EURO-NCAP

Wyniki prób zderzeniowych aut miejskich

Mały, nie znaczy niebezpieczny

ADAM JAMIOŁKOWSKI

Wyniki prób zderzeniowych przeprowadzonych w ramach programu Euro-NCAP wskazują, że małe auta nie muszą być niebezpieczne. Aż dwa z siedmiu przebadanych samochodów tej klasy - Fiat Punto i Volkswagen Lupo - otrzymały po cztery gwiazdki, co oznacza, że ochronę jadących oceniono bardzo wysoko. Cztery samochody zasłużyły na trzy gwiazdki i tylko jeden na dwie.

Pierwsze próby zderzeniowe samochodów osobowych zaczęli przeprowadzać niektórzy wytwórcy samochodów po II wojnie światowej, w ramach zaspokajania własnych potrzeb badawczo-rozwojowych. Z punktu widzenia pasażerów - nabywców aut, pierwsza problem dostrzegła Ameryka. Już w latach 60. Amerykanin Ralph Nader walczył, by próby zderzeniowe stały się warunkiem dopuszczania nowych aut do ruchu. Ostatecznie w roku 1978 amerykański Narodowy Zarząd Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) rozpoczął testowanie popularnych samochodów w czołowych próbach zderzeniowych, a wyniki testów publikowano jako informacje dla klientów. W rok później narodził się amerykański program oceny nowych samochodów (NCAP - New Car Assessment Programme).

W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1969

Spis treści

Fotoreportaż

Zamów abonament