Dobrodziejstwa i pułapki wolnego rynku
Trudności dawnych potentatów
Dobrodziejstwa i pułapki wolnego rynku
Znane polskie firmy meblarskie przeżywające kryzys często same zapracowały na swój los - twierdzą znawcy branży. Na tradycyjnych jej potentatach zemściła się niechęć do zmian - w technologii produkcji, marketingu, dystrybucji, polityce cenowej, czy stylistyce mebli. O tym, że kryzys nie dotknął całej branży, świadczyć może rozwój nowych firm, takich jak Black Red White, produkujący krzesła Nowy Styl, czy Adriana specjalizująca się w meblach tapicerowanych.
Słabe wyniki osiągane w ostatnich latach przez Swarzędz, Forte, czy Wielkopolskie Fabryki Mebli sprawiły, że zaczęły pojawiać się opinie, iż przed polską branżą meblarską nie ma już przyszłości. Zdaniem zwolenników tej tezy, produkcja mebli jest pracochłonna i w miarę wzrostu wynagrodzeń - nieuniknionego w szybko rozwijającej się polskiej gospodarce - stanie się coraz mniej konkurencyjna i stopniowo będzie przenoszona do krajów o niższych kosztach pracy, czyli do Bułgarii, Rumunii i krajów byłego ZSRR. Tymczasem meble są jednym z nielicznych polskich produktów eksportowych i załamanie ich sprzedaży na rynkach zagranicznych pogorszy i tak już...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta