Stres w pracy
Umiejętność radzenia sobie z obciążeniami
Stres w pracy
Niewielki stres motywuje i poprawia skuteczność działania. Zbyt duży - staje się destruktywny, powoduje obniżenie satysfakcji zawodowej, zmniejsza chęć do pracy, mnoży konflikty i jest sprawcą wielu fizycznych dolegliwości.
Aż 40 proc. zatrudnionych twierdzi, że ich praca jest stresująca, a 26 proc., że często są bardzo zmęczeni i nie mają ochoty do dalszych działań - wynika z badań przeprowadzonych przez amerykański Instytut Ochrony Zdrowia. Lekarze potwierdzają, że problemy w pracy są coraz częściej wskazywane jako przyczyny różnych dolegliwości i chorób, m. in. braku łaknienia i nerwic żołądka. Każda próba uporania się ze stresem jest więc potrzebna. Jedną z nich są szkolenia "Jak walczyć ze stresem". Ich uczestnicy uczą się asertywności i zarządzania czasem.
Jednym ze sposobów radzenia sobie ze stresem jest konstruktywne podejście do sytuacji konfliktu. Stres może pracować na naszą korzyść...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta