Kolej na paliwo
Warunki wprowadzania ekonomicznych silników
Kolej na paliwo
RYS. MICHAŁ KORSUN
Firmy motoryzacyjne przewidują, że co drugi silnik benzynowy będzie ok. roku 2005 zasilany bezpośrednio. Wtryskiwanie benzyny bezpośrednio do komory spalania silnika sprawia, że zużycie paliwa zmniejsza się przeciętnie o 15 proc., zaś przy jeździe z ustaloną prędkością po szosie spada nawet o 40 proc. Jednym z warunków rozpowszechnienia takich silników jest wprowadzanie paliwa o małej zawartości siarki.
Takie paliwo zaczęło być stosowane szerzej najpierw w Japonii; zaczęto je wprowadzać także w Europie - od niedawna na jednym z największych rynków samochodowych na naszym kontynencie, w Niemczech.
Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem mogą wprawdzie wykorzystywać dotychczasowe paliwo, ale oszczędności są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta