Wydzieranie rynku
Coraz więcej firm mówi o nadprodukcji
Wydzieranie rynku
- Produkcja i sprzedaż Producenci opakowań coraz ostrożniej mówią o prognozach wzrostu. Przyznają, że rezultatem wyścigu inwestycyjnego z połowy lat 90. jest nadprodukcja odczuwalna w wielu segmentach ich rynku. Przy wolniej rosnącym popycie nasila się walka konkurencyjna między różnymi opakowaniami. Tworzywa sztuczne usiłują odebrać rynek opakowaniom ze szkła, a puszki próbują zastąpić butelki i kartony. Trwa rywalizacja na jakość usług i ceny, a jej ofiarą są głównie małe i średnie firmy.
- Gdzie to się pomieści? - pytają z niepokojem niektórzy producenci opakowań, gdy kolejni konkurenci otwierają i rozbudowują fabryki, realizując zaplanowane w latach lepszej koniunktury inwestycje. Do niedawna szybki wzrost gospodarczy i jeszcze szybciej rosnący w połowie lat 90. popyt na opakowania zachęcały firmy krajowe i międzynarodowe koncerny do dużych inwestycji. Te drugie wprowadziły do Polski kapitał i nowoczesne technologie, nie kryjąc, że chodzi im nie tylko o lokalny rynek, ale i eksport na wschód. Plany te pokrzyżował kryzys 1998 r., powodując załamanie eksportu opakowań i opakowanych wyrobów polskich zakładów
- Duże inwestycje zagraniczne w ostatnich latach przy spowolnieniu wzrostu gospodarczego sprawiły, że teraz przemysł opakowaniowy
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta