Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Falista linia musicalu

11 grudnia 2000 | Kultura | JM
źródło: Nieznane

ROZMOWA

Cameron Mackintosh, producent "Miss Sajgon"

Falista linia musicalu

FOT. ANDRZEJ WIKTOR

CAMERON MACKINTOSH - producent musicali, karierę w teatrze zaczynał w lat 60. jako chórzysta i asystent reżysera. Pierwsza własna produkcja ("Anything Goes", 1968) zakończyła się finansową katastrofą. Pierwsze sukcesy przyszły w połowie lat 70., gdy stał się producentem londyńskich inscenizacji "My Fair Lady", "Oklahomy", "Olivera", a zwłaszcza "Side by Side by Sondheim". Światowy rozgłos przyniosły mu w latach 80. inwestycje w takie hity, jak "Cats", "Les Miserables", "The Phantom of the Opera" czy "Miss Sajgon". Ostatni, tegoroczny sukces to "Czarownice z Eastwick". Do Polski przyjechał na premierę "Miss Sajgon" w Teatrze Muzycznym Roma, któremu sprzedał trzyletnią licencję na ten musical Alana Boublila i Claude'a-Michela Sch?nberga

Rz: Co decyduje o tym, że wybiera pan konkretny tytuł i postanawia właśnie w niego zainwestować pieniądze?

CAMERON MACKINTOSH: To rzeczywiście nie jest łatwe, ale po prostu robię to, czego chciałbym być producentem. Dostaję 200-300 utworów rocznie, większość z nich jest oczywiście bardzo zła - rzeczy nudne lub gorsze wersje tytułów dobrze znanych. Czasami wiem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2186

Spis treści
Zamów abonament