Falista linia musicalu
Cameron Mackintosh, producent "Miss Sajgon"
Falista linia musicalu
FOT. ANDRZEJ WIKTOR
CAMERON MACKINTOSH - producent musicali, karierę w teatrze zaczynał w lat 60. jako chórzysta i asystent reżysera. Pierwsza własna produkcja ("Anything Goes", 1968) zakończyła się finansową katastrofą. Pierwsze sukcesy przyszły w połowie lat 70., gdy stał się producentem londyńskich inscenizacji "My Fair Lady", "Oklahomy", "Olivera", a zwłaszcza "Side by Side by Sondheim". Światowy rozgłos przyniosły mu w latach 80. inwestycje w takie hity, jak "Cats", "Les Miserables", "The Phantom of the Opera" czy "Miss Sajgon". Ostatni, tegoroczny sukces to "Czarownice z Eastwick". Do Polski przyjechał na premierę "Miss Sajgon" w Teatrze Muzycznym Roma, któremu sprzedał trzyletnią licencję na ten musical Alana Boublila i Claude'a-Michela Sch?nberga
Rz: Co decyduje o tym, że wybiera pan konkretny tytuł i postanawia właśnie w niego zainwestować pieniądze?
CAMERON MACKINTOSH: To rzeczywiście nie jest łatwe, ale po prostu robię to, czego chciałbym być producentem. Dostaję 200-300 utworów rocznie, większość z nich jest oczywiście bardzo zła - rzeczy nudne lub gorsze wersje tytułów dobrze znanych. Czasami wiem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta