Szef to nie firma
- Profesjonalne zarządzanie: Szef to nie firma
- Zarządzanie projektami: Zmieniać firmę po kawałku
- Jak przygotować się do zmian
Szef to nie firma
Każdy przedsiębiorca, zakładając firmę, ma nadzieję, że z roku na rok będzie się ona rozwijać, przynosząc coraz większe zyski. Nie każdy jednak wie, co robić, gdy tak rzeczywiście się dzieje.
W każdej firmie w miarę jej rozwoju podjęcie decyzji staje się coraz bardziej skomplikowane. Gdy na drodze od klienta do szefa firmy stoją jeszcze sprzedawcy, kierownicy działów oraz dyrektorzy zarządzający, może się okazać, że nie bardzo wiadomo, kto jest odpowiedzialny za efekt końcowy, czyli sprzedaż produktu.
Nowi kontrahenci to nie tylko dodatkowy zysk dla firmy, ale i m.in. konieczność zatrudnienia nowych pracowników, wynajęcia większego biura, rozwoju marketingu etc. Aby to wszystko opanować, potrzebny jest jasny system zarządzania.
- Proces dorastania firmy - mówi Marek Kowalczyk z firmy Cap Gemini Ernst &Young Polska - doskonale opisuje teoria przedstawiona przez amerykańską specjalistkę od zarządzania dr Valerie Stewart. Według niej okres zaraz po powstaniu firmy to faza pionierska. Może ona trwać nawet kilka lat. W tym czasie większość spraw załatwiana jest "na wyczucie", żywiołowo. Jedynym celem firmy jest przetrwanie i
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta