Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Towar bez prawa do testowania

09 czerwca 2001 | Ekonomia | AB

Ubezpieczenia Jak zwiększyć gwarancje dla indywidualnych klientów towarzystw

Towar bez prawa do testowania

Wzmocnienia pozycji klientów firm ubezpieczeniowych domagał się nadzór ubezpieczeniowy. Spowodowało to ostrą dyskusję w środowisku, które w większości jest przeciwne takim pomysłom. Mimo to dwa tygodnie temu w czasie sejmowych prac nad nowelizacją przepisów ubezpieczeniowych pojawiły się poprawki zwiększające ochronę klientów. Ostatnio jednak zniknęły.

Danuta Wałcerz, szefowa Państwowego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń, zaproponowała większą ochronę klientów firm ubezpieczeniowych. Chodziło o wyrównanie ich praw, tak by w przypadku upadłości towarzystw właściciele każdej polisy - a nie tylko kilku wybranych, jak jest obecnie - otrzymywali choć część odszkodowania z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Inna propozycja nadzoru to stworzenie systemu pomocy dla firm ubezpieczeniowych znajdujących się w złej kondycji finansowej. Na fundusz pomocowy mieliby składać się wszyscy uczestnicy rynku. Podobna instytucja istnieje w bankach pod nazwą Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

- Firmy ubezpieczeniowe szykują się do bliższych związków z bankami i chcą, by te drugie sprzedawały ich polisy - zauważa Danuta Wałcerz. - Jeżeli klient będzie miał do...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2337

Spis treści
Zamów abonament