Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowa strategia i ciężarówki

27 listopada 2001 | Kolumna transportowa | RP
źródło: Nieznane

Zmodernizowane produkty mają pomóc Volvo przetrwać nadchodzący kryzys gospodarczy

Nowa strategia i ciężarówki

Najnowsze Volvo FH jest wyposażone m.in. w silnik D12 o mocy 500 KM

FOT. (C) VOLVO

Na głównych światowych rynkach spada sprzedaż samochodów ciężarowych. Po rekordowym 2000 roku, kiedy w Europie Zachodniej sprzedano 246 000 pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 16 t, bieżący rok jest wyraźnie słabszy - nabywców znalazło tylko 235 000 aut.

Jeszcze gorzej sytuacja wygląda w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż spadła z 309 000 sztuk w 1999 roku do ok. 170 000 w bieżącym. Rynek amerykański dosłownie zapchany jest rujnującymi ceny pojazdami używanymi, których 70-80 tys. czeka na nowego właściciela. Jorma Halonen, prezes Volvo Truck Corporation ocenia, że w 2002 roku rynek w Europie Zachodniej zmniejszy się o 15-20 proc.

Volvo znajduje się pod dużą presją konkurencji, która w ostatnich latach wymieniła niemal całą paletę produkcyjną. Dlatego firma w klasie pojazdów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2480

Spis treści

Listy

Zamów abonament