Samodzielnie czy w sojuszu
Samodzielnie czy w sojuszu
Wszystko wskazuje, że rozmowy władz Lotu i przedstawicieli ministerstwa skarbu z potencjalnymi inwestorami doprowadzą do powiązania polskiego przewoźnika z Oneworld lub Star Alliance, sojuszami dominującymi na światowym rynku. Niektórzy przedstawiciele branży uważają tymczasem, że bankructwo inwestora strategicznego Lotu pozwala na zrewidowanie strategii rozwoju firmy i powinno skłonić ministerstwo skarbu do przemyśleń, czy nie powinna ona rozwijać się samodzielnie.
Zwolennicy strategii rozwoju Lotu jako niezależnego przewoźnika - należy do nich Bronisław Klimaszewski, były prezes firmy - uważają, że związek z wielkimi sojuszami nie wróży mniejszym przewoźnikom nic dobrego, a już na pewno nie pozwoli na dynamiczny rozwój działalności.
Entuzjastami związku z wielkimi sojuszami nie są piloci LOT. Przeciwnicy koncepcji sprzedaży akcji polskiego przewoźnika liderom wielkich sojuszy lotniczych twierdzą, że w razie kłopotów inwestorzy ci nie zrobią nic, żeby wybawić z opresji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta