Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Za dużo cukrowni

27 grudnia 2001 | Ekonomia | ES

Przemysł spożywczy Za krótka kampania

Za dużo cukrowni

Tegoroczna kampania cukrownicza dobiega końca (pracują jeszcze tylko 3 zakłady). W sumie przerobi się około 11,4 mln ton buraków, zaś produkcja cukru wyniesie około 1 520 tys. ton i będzie o 20 tys. ton mniejsza od tzw. kwoty A czyli ilości cukru, która powinna trafić na rynek wewnętrzny. Była to kampania jedna z najkrótszych, jeśli w ogóle nie najkrótsza w historii. Przerób surowca będzie trwał przeciętnie 49 dni. 10 lat temu, kiedy skupiono podobną ilość buraków i wyprodukowano tyle samo cukru, kampania trwała 64 dni.

Produkcja cukru niższa od kwoty "A"

Krótki czas trwania kampanii i niska w tym roku wydajność produkcji cukru (13,55 proc. wobec 15,70 proc. przed rokiem) spowodują wzrost kosztów, których w części zakładów nie pokryje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2504

Spis treści

Ubezpieczenia

Zamów abonament