Najlepsza podwójna strategia
Finansowanie autostrad
Najlepsza podwójna strategia
Trzy tygodnie temu Henning Christophersen powiedział w Brukseli, że linia kolejowa i autostrada prowadzące przez Polskę znalazły się na liście finansowych priorytetów Wspólnoty. Jako ewentualne możliwości finansowania w skazywał Europejski Bank Inwestycyjny (EIB) i Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) .
Przedwczoraj EIB przyznał Polsce 125 mln ECU na budowę autostrady na trasie Wrocław-Opole-Gliwice. W komunikacie banku podkreślono również, że rozważana jest możliwość przyznania kolejnych kredytów do 100 mln ECU na kolejny etap tej inwestycji. Także i EBOR współfinansuje remonty dróg w południowej Polsce -- np. na trasie A-4 pomiędzy Krakowem i Katowicami. W pożyczce udzielonej na ten cel jest przewidziane już umieszczenie punktów pobierania opłat za przejazd.
Przedstawiciel EBOR w Polsce, Yves Fortin nie ukrywa, że jego instytucja jest życzliwie u stosunkowana do współfinansowania autostrad w naszym kraju. Uważa jednak, że przy obecnych zamierzeniach rządu, by inwestycje w autostrady finansowane były...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta