Chopin. pragnienie miłości
- Uczucia bez wzruszeń
- Historia jednego romansu
- Rozmowa z Jadwigą Barańską i Jerzym Antczakiem Od jutra w kinach
Uczucia bez wzruszeń
Piotr Adamczyk stworzył wielowymiarową postać Fryderyka
(c) ITI CINEMA
JERZY WÓJCIK
Ponad ćwierć wieku od premiery pamiętnych "Nocy i dni", reżyser Jerzy Antczak i Jadwiga Barańska przypominają widzom filmem "Chopin. Pragnienie miłości", że nie zaniedbywali kontaktów z rodzimą kulturą, choć długo przebywali poza krajem. Przeciwnie, zafascynowani dziełem Chopina, drążyli przez dwadzieścia lat tajemnice niekonwencjonalnego związku uczuciowego dwojga niepospolitych osobowości: wyemancypowanej pisarki oraz genialnego muzyka i szukali sposobu pokazania na ekranie swych odkryć i refleksji.
Scenarzystce Barańskiej i reżyserowi Antczakowi najbardziej wiarygodnymi dokumentami wydały się listy Chopina i Sand. Zmierzyli się z legendą geniusza, który żył krótko, a stworzył wiele, ale skoncentrowali się głównie na powikłanych relacjach twórczo-erotyczno-rodzinnych Sand - Chopin; Chopin - Maurycy, syn George, malarz neurotyk, nieprzychylny kochankowi matki, oraz córka pisarki Solange - Chopin. Za 20 milionów złotych nakręcili burzliwy romans.
Otwiera film mocny prolog.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta