Kup, a pojedziesz do Grecji
- Targi architektury i wyposażenia wnętrz
- Komentarz tygodnia Kup, a pojedziesz do Grecji
RYS. ANDRZEJ LICHOTA
KRYSTYNA MILEWSKA, GRAŻYNA BŁASZCZAK
Deweloperom coraz trudniej znaleźć chętnych na mieszkania przed ukończeniem inwestycji. Jeżeli przed jej rozpoczęciem uda się sprzedać 30 procent lokali, to taki wynik uważają za sukces. Dlatego coraz więcej pieniędzy wydają na marketing. Stosują różnego rodzaju upusty i bonusy dla klientów, a także coraz częściej stwarzają klientom okazje do zapoznania się z ich inwestycją - wystawiają się na targach nieruchomości.
Większość firm deweloperskich ma dobrze rozbudowane działy promocji i sprzedaży. Ich szefowie zdają sobie sprawę, że bez reklamy, na rynku, na którym kolejny rok popyt przewyższa podaż, nieruchomości nie sprzedadzą się jak ciepłe bułki. Dlatego w wielu przypadkach klient może obejrzeć rozkład mieszkania nie tylko na papierze, ale także korzystając z wizualizacji komputerowej (u dewelopera lub na jego stronie internetowej).
Normą jest też udział inwestorów w lokalnych targach mieszkaniowych i oczywiście współpraca z bankami, bo ponad połowa mieszkań finansowana jest kredytem. Wiele firm decyduje się też na powierzenie sprzedaży nieruchomości profesjonalnym agencjom. Niektóre,
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta