To będzie rok prawdy
To będzie rok prawdy
Wydatki na reklamę zewnętrzną w 2001 roku spadły prawie o 10 proc., a większość przedstawicieli branży obawia się, że ten rok będzie niewiele lepszy. Wiele wskazuje na to, że szansę na wzrost będą miały jedynie te firmy, które w ostatnich latach zainwestowały w unowocześnienie swoich sieci, odchodząc stopniowo od tradycyjnych billboardów na rzecz tablic wielkoformatowych lub tzw. mebli miasta.
Według wrocławskiej firmy Media Watch, monitorującej rynek reklamy zewnętrznej na podstawie oficjalnych cenników, wydatki w tym sektorze wyniosły w 2001 r. 545,3 mln zł i były o 12,7 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Z kolei analitycy poznańskiej spółki AMS, lidera na polskim rynku, szacują, że rzeczywiste wydatki na reklamę zewnętrzną zmniejszyły się w 2001 r. o 7-10 proc., do 555,1 mln zł. Szacunki te zostały skorygowane o realny spadek cen tablic reklamowych, zwłaszcza tzw. billboardów, czyli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta