Teraz kolej na Daewoo-FSO
Teraz kolej na Daewoo-FSO
KOMENTARZ: Daewoo sprzedane - trochę ulgi
Umowę o sprzedaży części Daewoo Motor amerykańskiemu koncernowi General Motors Corp. podpisali John F. Smith, prezes GM, i prezes Daewoo Motor Lee Jong-dae (z lewej) oraz Jung Keun-young, szef państwowego Korea Development Bank. Na zdjęciu: po podpisaniu umowy. Ceremonia odbyła się w miejscu, którego do ostatniej chwili nie ujawniono z obawy przed demonstracjami związkowców przeciwnych udziałowi kapitału zagranicznego w gospodarce koreańskiej.
(C) AP
DANUTA WALEWSKA
W miniony wtorek wierzyciele motoryzacyjnej części koreańskiego koncernu Daewoo - Daewoo Motor - po półtorarocznych negocjacjach zdołali dojść do porozumienia z amerykańskim koncernem General Motors i sprzedali niektóre z fabryk. Umowa dotyczy znacznie mniejszej liczby zakładów, niż wcześniej planowano. Od początku było wiadomo, że General Motors nie jest zainteresowany fabryką na warszawskim Żeraniu.
Sprzedaż części koreańskich fabryk Daewoo ma jednak bezpośrednio wpływ na sytuację żerańskiego zakładu. Daewoo-FSO, jak powiedziano w Seulu, ma być sprzedane nowemu inwestorowi w ciągu najbliższych dwóch lat.
Niska cena
General Motors zapłaci 251 mln USD za 42,1 proc. udziałów. 33 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta