Pieniądze leżą na boisku
Nic tak jak telewizja nie spopularyzowało futbolu. Pojawiło się pojęcie sponsora, bez którego nie ma już dziś piłki nożnej.
- Kalendarium 1970 - 1990 Pieniądze leżą na boisku
Lata osiemdziesiąte należały do Argentyńczyka Diego Armando Maradony. Od czasu Pelego nie było takiego zawodnika.
(C) AP
STEFAN SZCZEPŁEK
W roku 1969 pierwszy człowiek wylądował na Księżycu, co w telewizji bułgarskiej odnotowały wiadomości sportowe. Rok później Polska była, obok Albanii, jednym z dwóch krajów europejskich, których telewizje nie transmitowały mistrzostw świata w Meksyku. Po czterech następnych latach polscy piłkarze zajęli w mistrzostwach trzecie miejsce, a rodacy obserwowali w telewizji każdy ich krok.
W piłce nożnej zaczynała się nowa epoka. W roku 1968 zezwolono we Francji na umieszczanie reklam na koszulkach piłkarzy. W połowie lat siedemdziesiątych pojawiły się one na koszulkach graczy niemieckiej Bundesligi, a od roku 1981 - w Anglii. Kluby, żyjące dotychczas przede wszystkim ze sprzedaży biletów i zawodników, teraz zaczęły się bogacić dzięki pieniądzom pochodzącym od sponsorów i ze sprzedaży praw do telewizyjnych transmisji meczów. Stały sponsor, z którym zawarto umowę na kilka lat, pozwalał na spokojną pracę, ponieważ gwarantował
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta