Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Najbardziej snobistyczna kratka świata

08 lipca 2002 | Ekonomia | AW DW
źródło: PA

Jak doszło do sukcesu Marie Bravo i firmy Burberry

Najbardziej snobistyczna kratka świata

FOT. (C) AP

Marie Bravo, dyrektor zarządzający Burberry, stała się najlepiej zarabiającą kobietą menedżerem w Anglii. Jej roczne zarobki sięgają ponad 10 milionów funtów. Sukces finansowy Marie Bravo zawdzięcza szczęśliwemu doprowadzeniu Burberry'ego na londyńską giełdę.

Burberry to jedna z najbardziej angielskich firm. Beżowo-czerwono-czarna kratka, wzór każdego produktu Burberry i znak rozpoznawczy tej firmy, to symbol angielskości, oznaka wysublimowanej elegancji i wysokiego społecznego statusu. Archetyp. Zadowolony z jej powodzenia Burberry wprowadził także warianty niebiesko-granatowo-czarne, szare, różowe - ale nie sprzedawały się tak dobrze, jak pierwowzór. Przez długie lata u Burberry'ego kupowały jedynie nic nie robiące żony angielskich lordów, dobrze sytuowane panie domu i Japonki, zwariowane na punkcie Anglii. Londyński sklep na Regent Street jest obowiązkowym punktem w zwiedzaniu stolicy Wielkiej Brytanii przez japońskie wycieczki.

Potem jednak płaszcze Burberry'ego pokochali finansiści z City. Na niektórych konferencjach gromadzących prezesów największych banków na wieszakach pojawiały...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2664

Spis treści

Ekonomia

Zamów abonament