Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Połowa do zamknięcia

09 lipca 2002 | Kolumna transportowa | KF
źródło: Nieznane

ROZMOWA Prof. inż. Leszek Rafalski, dyrektor Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie

Połowa do zamknięcia

Dlaczego jakość dróg w Polsce jest gorsza niż u naszych sąsiadów?

PROF. INŻ. LESZEK RAFALSKI: Niemcy po 1990 r. wydali bardzo dużo środków na odbudowę NRD-owskiej sieci drogowej i cały czas nakłady na jej budowę utrzymane są na wysokim poziomie - prawie 5 mld euro. To pokazuje skalę inwestycji. Czesi też systematycznie inwestują w drogi, zaplanowali budowę tysiąca kilometrów autostrad, obecnie mają 600 km i w ciągu najbliższych czterech lat wybudują dalsze 400 km. Słowacja i Ukraina mają podobny stan dróg do naszych. Największe inwestycje drogowe w Polsce przypadły na lata 70. Wówczas wydawaliśmy 2 mld dolarów rocznie na budowę dróg i ich utrzymanie. To był dobry poziom finansowania, bowiem prawie połowę z tej sumy przeznaczano na remonty, połowę na inwestycje. Wtedy zbudowaliśmy trasy, po których dziś jeździmy. Potem nastąpiły lata...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2665

Spis treści

Rzecz Policzona

Listy

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament