Połowa do zamknięcia
Połowa do zamknięcia
Dlaczego jakość dróg w Polsce jest gorsza niż u naszych sąsiadów?
PROF. INŻ. LESZEK RAFALSKI: Niemcy po 1990 r. wydali bardzo dużo środków na odbudowę NRD-owskiej sieci drogowej i cały czas nakłady na jej budowę utrzymane są na wysokim poziomie - prawie 5 mld euro. To pokazuje skalę inwestycji. Czesi też systematycznie inwestują w drogi, zaplanowali budowę tysiąca kilometrów autostrad, obecnie mają 600 km i w ciągu najbliższych czterech lat wybudują dalsze 400 km. Słowacja i Ukraina mają podobny stan dróg do naszych. Największe inwestycje drogowe w Polsce przypadły na lata 70. Wówczas wydawaliśmy 2 mld dolarów rocznie na budowę dróg i ich utrzymanie. To był dobry poziom finansowania, bowiem prawie połowę z tej sumy przeznaczano na remonty, połowę na inwestycje. Wtedy zbudowaliśmy trasy, po których dziś jeździmy. Potem nastąpiły lata...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta