I na rękach, i na roletach
I na rękach, i na roletach
PROF. RYSZARD SKUBISZ
W praktyce powstaje problem, jak właściciel znaku ma udowodnić, że jego marka jest sławna (posiada renomę). Niektóre znaki towarowe stały się sławne, mimo że sygnowane nimi wyroby nie były sprzedawane u nas na większą skalę. W poprzednich latach, kiedy rynek dla towarów zagranicznych był ograniczony, takie marki jak np. Coca-Cola, Wrangler, były znane z peweksów lub Baltony, inne światowe sławne znaki pojawiły się w zagranicznych filmach oraz czasopismach, które trafiały także do nas.
W latach 90. Sąd Najwyższy liberalnie podchodził do oceny przesłanek uzyskania ochrony nazwy handlowej w Polsce przez zagranicznych przedsiębiorców. Odnosząc taką praktykę do znaków towarowych, należałoby również (uwzględniając ograniczone możliwości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta