Wakacyjne ożywienie konsumentów
Wakacyjne ożywienie konsumentów
Komentarz: Ostrożny optymizm
W lipcu nastąpiło wyraźne ożywienie w handlu detalicznym. Sprzedaż była aż o 8,6 proc. większa niż rok wcześniej, a wzrost zanotowano w większości branż. Poprawie towarzyszyło też zwiększenie produkcji, które nie oznacza jednak, niestety, zmniejszenia bezrobocia.
- W wielu obszarach gospodarki pojawiają się symptomy pozytywnych zmian, które gdyby okazałyby się trwałe mogą zapowiadać stopniową poprawę dynamiki gospodarczej - powiedziała dziennikarzom Halina Dmochowska, wiceprezes Głównego Urzędu Statystycznego, prezentując w piątek na konferencji prasowej dane dotyczące sytuacji gospodarczej kraju w lipcu 2002 r. Przypomnijmy, że w środę GUS ogłosił, iż w lipcu odnotowano także wzrost produkcji sprzedanej przemysłu, który w skali roku wyniósł 6 proc., głównie na skutek wysokiej dynamiki produkcji w przetwórstwie (7,8 proc.).
Na efekty wiosennego wzrostu optymizmu konsumentów handlowcy musieli czekać kilka miesięcy. Po nieco wolniejszym wzroście sprzedaży w kwietniu i w maju sprzedaż w handlu detalicznym była w lipcu o 8,6 proc. większa niż rok wcześniej (uwzględniając inflację 7,3 proc.) i o 6,5 proc. większa niż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta