Aby konkurenci grali fair play
Aby konkurenci grali fair play
Wielu naszych czytelników skarży się, że firmy wysyłkowe zarzucają ich cudownymi ofertami, zapewniającymi np., że już wygrali wycieczkę na Karaiby. Jednak aby odebrać nagrodę, trzeba kupić jakąś rzecz z załączonego katalogu za co najmniej 50 zł. I owszem, konsumenci zakupu dokonują, ale na wycieczkę nigdy nie pojadą. Kiedy z kolei zdenerwowani chcą reklamować, okazuje się, że nie wiadomo gdzie: na folderze zamiast adresu czy telefonu przedsiębiorcy jest tylko skrytka pocztowa. W ten sposób jeden z naszych czytelników dostał kluczyki do peugeota 206, który - oczywiście - nigdy do niego nie dojechał. Czy zmieniona ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji uderza w takie praktyki?
ELżBIETA OSTROWSKA: Taka intencja przyświecała zmianom. Wszyscy niewątpliwie znają ten problem. Na te superwygrane nabierają się nawet osoby, które z tego typu manipulacjami mają styczność na co dzień. Muszę przyznać, że nawet pracownicy UOKiK. Tak więc niektóre zorganizowane podmioty umiejętność wyłudzania pieniędzy od klientów opanowały perfekcyjnie. Dlatego cieszę się, że nowela za czyn nieuczciwej konkurencji uznaje loterie sugerujące konsumentowi pewność wygranej, niezależnie od wyników losowania. Oczywiście dopuszczalne będą loterie i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta