Po pierwsze emocje; Gra w blisko - daleko; Co się bardziej opłaca: plakat czy Internet
Po pierwsze emocje Powrót na stronę tytułową broszury
Każdy kandydujący musi liczyć się z tym, że jego materiały propagandowe zostaną wykorzystane przez dowcipnisiów - portrety zamalowane, hasła uzupełnione o dopiski
FOT. PIOTR KOWALCZYK
Dotrzeć do jak największej liczby osób, w jak najkrótszym czasie, za jak najmniejsze pieniądze - to motto każdej kampanii wyborczej.
Zasady generalne
Funkcja polityka, a szczególnie polityka lokalnego, to funkcja usługowa, służebna. W świadomości społeczeństwa zmienia się widzenie polityka z tego, który wszystko wie i mówi, co inni powinni robić, na tego, który ma być łącznikiem między ludźmi a władzą.
Kandydatowi nic się nie należy, na wszystko musi zapracować. Nawet jeśli ma się znane nazwisko i najlepsze miejsce na liście, trzeba myśleć i działać, pamiętając, że można przegrać.
Wygrywa ten, kto najbardziej chce wygrać. Ci z pierwszych miejsc na listach nie mogą spać spokojnie.
W wyborach samorządowych, szczególnie w gminach, ludzie głosują na człowieka, nie na szyld. Szyldy się zmieniają, w każdej kampanii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta