Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzeczpospolita Czytelników; 21.10.2002

21 października 2002 | Prawo | DP

Rzeczpospolita Czytelników

  • Odpowiedzialność za transport mebli
  • Ile za przekształcenie
  • Wcześniejsza emerytura

Odpowiedzialność za transport mebli

Kupiłam komplet wypoczynkowy, który przywieziono mi następnego dnia. Po rozpakowaniu okazało się, że meble miały zadrapania i ubytki. Uszkodzenia te powstały najprawdopodobniej podczas transportu. Zażądałam wymiany, lecz sprzedawca odrzucił reklamację. Winą obarczył przedsiębiorstwo transportowe. Kto odpowiada za uszkodzenie mebli, sprzedawca czy przewoźnik?

Heronim Ostrowski, Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej:

Sprzedawca odpowiada za uszkodzone w trakcie przewozu meble, jeżeli sam organizował transport i np. niewłaściwie zabezpieczył je lub opakował. W takiej sytuacji ma on obowiązek dopilnować, by towar, który powierzył przewoźnikowi, został wydany i odebrany w całości oraz w sposób nienaruszalny. Gdy klient korzysta z usług innego przewoźnika, żeby ustalić jego odpowiedzialność, powinien przy nim rozpakować i sprawdzić towar (obowiązek taki nakłada na konsumenta art. 545 § 2 /prawo/doc/Kcywilny/kc_spis_tresci.html">k.c. ). W przeciwnym razie nic nie udowodni przewoźnikowi.

Przy dostawie rzeczy transportem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2754

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Zamów abonament