Rzeczpospolita Czytelników; 21.10.2002
- Odpowiedzialność za transport mebli
- Ile za przekształcenie
- Wcześniejsza emerytura
Odpowiedzialność za transport mebli
Kupiłam komplet wypoczynkowy, który przywieziono mi następnego dnia. Po rozpakowaniu okazało się, że meble miały zadrapania i ubytki. Uszkodzenia te powstały najprawdopodobniej podczas transportu. Zażądałam wymiany, lecz sprzedawca odrzucił reklamację. Winą obarczył przedsiębiorstwo transportowe. Kto odpowiada za uszkodzenie mebli, sprzedawca czy przewoźnik?
Heronim Ostrowski, Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej:
Sprzedawca odpowiada za uszkodzone w trakcie przewozu meble, jeżeli sam organizował transport i np. niewłaściwie zabezpieczył je lub opakował. W takiej sytuacji ma on obowiązek dopilnować, by towar, który powierzył przewoźnikowi, został wydany i odebrany w całości oraz w sposób nienaruszalny. Gdy klient korzysta z usług innego przewoźnika, żeby ustalić jego odpowiedzialność, powinien przy nim rozpakować i sprawdzić towar (obowiązek taki nakłada na konsumenta art. 545 § 2 /prawo/doc/Kcywilny/kc_spis_tresci.html">k.c. ). W przeciwnym razie nic nie udowodni przewoźnikowi.
Przy dostawie rzeczy transportem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta