W sztuce trzeba ryzykować
W sztuce trzeba ryzykować
Catherine Zeta-Jones pod troskliwą opieką wizażystek
(C) MIRAMAX
Wydawało się, że współczesne kino pogrzebało musical, gatunek zawieszony gdzieś między teatrem a koncertem. Tymczasem po "Moulin Rouge" Baza Luhrmanna i europejskim "Tańcząc w ciemnościach" Larsa von Triera, "Chicago" jest kolejnym filmowym musicalem, który święci triumfy na świecie i zbiera przy okazji worki nagród.
W 1926 roku Maurine Watkins, dziennikarka "Chicago Tribune", napisała dramat teatralny o Roxie Hart - kurze domowej marzącej o wodewilowej karierze, która po zabójstwie kochanka trafia do więzienia. Watkins znała takie sprawy doskonale, przez długie lata zajmowała się reportażem sądowym. Jej sztuka odniosła duży sukces, zainteresowali się nią także filmowcy. Pierwsza, niema jej wersja została przeniesiona na ekran jeszcze w 1927 roku. Druga, zatytułowana "Roxie Hart" powstała w 1942 roku. Za kamerą stanął wówczas William Wellman, a w rolach głównych wystąpili Ginger Rogers i Adolph Manjou.
W 1975 roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta