Dziś konsument ma przewagę nad markami
Bertrand Sigieur, wiceprezes Publicis Worldwide (PW), Dan O'Donoghue, szef strategicznego planowania PW, oraz Tomasz Pawlikowski, dyrektor regionalny PW w Europie Centralnej i Wschodniej
Dziś konsument ma przewagę nad markami
Od dwóch lat spowolnienie gospodarcze wpływa na spadek wydatków reklamowych. Ten rok nie przyniesie raczej większego ożywienia w gospodarce. Kiedy więc można oczekiwać poprawy w reklamie?
BERTRAND SIGNEUR - Nie wcześniej niż w całej gospodarce. Reklama nie tworzy trendów, ale za nimi podąża. To, że wzrost gospodarczy będzie w tym roku bardzo słaby, oznacza, iż również reklamę czeka słaby rok. Optymiści powiedzą, że drugie półrocze, a może ostatni kwartał, przyniesie jakieś ożywienie. Moim zdaniem rozsądne będzie stwierdzenie, że nie wcześniej niż w 2004 r. możemy liczyć na wzrost w naszym biznesie.
Czy można oczekiwać, że kolejny trudny rok doprowadzi do następnych dużych przejęć czy spektakularnych upadków w reklamie?
B.S.: Na razie sytuacja jest dość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta