Inwestor jednak potrzebny
Inwestor jednak potrzebny
Struktura zadłużenia Daewoo-FSO
Daewoo-FSO winna jest wierzycielom około 4 mld zł. Bez nowego inwestora mogłaby działać jeszcze przez kilkanaście miesięcy, ale wymaga to porozumienia przynajmniej z polskim bankami zapewniającymi obsługę finansową spółki.
Już od ponad dwóch lat Daewoo-FSO ma problemy z obsługą zadłużenia, ale produkuje i sprzedaje samochody, wywiązując się też ze zobowiązań gwarancyjnych. Jak długo to może trwać - nie wiadomo. Wyniki finansowe, w których uwzględniane są koszty zadłużenia, jednoznacznie wskazują na zagrożenie bankructwem.
Jesienią 2002 r. akcjonariusze, czyli Daewoo, przyjęli warunkową uchwałę o zamianie długów na nowe akcje spółki. Na walory miały być zamienione długi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta