Tezy w sprawie mediów
Tezy w sprawie mediów
KRZYSZTOF CZABAŃSKI, MACIEJ ŁĘTOWSKI
Jak polska polityka potrzebuje nowej moralności, tak polskie media wyglądają nowego ładu. Ład, a właściwie bezład, powstały wskutek ustawy o radiofonii i telewizji sprzed dziesięciu lat, już się wyczerpał. Jeśli są dobrzy sędziowie, to można żyć i ze złymi ustawami. Niestety, skompromitowali się także członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Jedni wołającą o pomstę do nieba dyspozycyjnością wobec polityków, inni biernością i bezwolnością wobec możnych tego świata. Tak dalej już być nie może. I albo nastąpi sanacja, albo polski rynek medialny popadnie w anarchię.
Media - i prywatne, i publiczne - to zdecydowanie coś więcej i coś cenniejszego niż tylko polityka. Bowiem od nich w dużej mierze zależy jakość debaty publicznej. A taka debata ma z kolei znaczny wpływ na przyszłość Polski. Dlatego też nie chcemy wybierać między Berlusconim a Rywinem. I stąd nasze tezy marcowe.
Najpierw równowaga
Teza pierwsza: ład medialny domaga się równowagi i podziału zadań między publiczne i komercyjne media. Każda próba zakłócenia tej równowagi musi zakończyć się nieszczęściem. Media komercyjne są koniecznym elementem współczesnej gospodarki. Bez nich nie może funkcjonować komunikacja między...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta