Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zasady rankingu uczelni 2003

11 kwietnia 2003 | Raporty | NA
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Zasady rankingu uczelni 2003

I. Ranking ogólny

(uczelnie z uprawnieniami do nadawania stopnia doktora)

Przy ocenie uczelni brano pod uwagę 18 kryteriów określających społeczny prestiż szkół, ich siłę naukową i warunki studiowania, jakie oferują studentom.

- Prestiż - 50 proc.

Jedną z cech dobrej szkoły wyższej jest poważanie, jakim cieszą się absolwenci uczelni, oraz autorytet jej pracowników w środowisku naukowym. Mierzony był on liczbą wskazań szkół w badaniu ankietowym przeprowadzonym wśród firm i kadry profesorskiej (profesorowie "belwederscy" mianowani w 2000, 2001 i 2002 roku). Oceny obu grup - pracodawców i środowiska akademickiego - w równym stopniu służą określeniu prestiżu, jakim cieszą się poszczególne uczelnie. Mają więc wagę po 25 proc.

- Siła naukowa - 30 proc.

Kolejne kryterium to siła naukowa i intelektualna uczelni, czyli zdolność szkoły wyższej do prowadzenia badań naukowych. Jako mierniki tej cechy przyjęto:

- moc naukową zdefiniowaną jako liczba tytułów i stopni naukowych uzyskanych przez pracowników uczelni w 2002 roku (z takimi wagami, jakie dla stopni naukowych i tytułu naukowego stosowane były przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu przy podziale dotacji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2897

Spis treści

Dobre, lepsze, najlepsze

Zamów abonament