20 lat minivana
20 lat minivana
Pierwszy minivan koncernu Chryslera pojawił się na rynku we wrześniu 1983 roku
(c) DAIMLERCHRYSLER
Chrysler przedstawił swojego minivana jesienią 1983 roku i do dzisiaj, po dwudziestu latach, jest to najlepiej sprzedawane auto w tym segmencie.
Koncepcja minivana nie była niczym nowym. Wystarczy przypomnieć produkowanego od lat pięćdziesiątych VW busa czy oferowane w Japonii w latach siedemdziesiątych - nissana caravana, toyotę hiace czy mitsubishi delcia. Także amerykańscy konkurenci Chryslera oferowali furgony w wersjach osobowych, a najsłynniejszym był ford econoline. Były to jednak auta większe, tylnonapędowe lub sprzedawane tylko w Japonii.
Mini-max
Lee Iacocca, szef Chryslera, który zdobył pieniądze na przygotowanie produkcji minivana, do 1978 roku pracował dla Forda. Wspominał, że we wczesnych latach siedemdziesiątych projektanci przygotowywali mały, tylnonapędowy furgon nazwany Carousel. Pierwszy kryzys naftowy z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta