Tani pieniądz dla najlepszych
Tani pieniądz dla najlepszych
GRZEGORZ BRYCKI
Spółki przygotowujące się do pozyskania kapitału na giełdzie muszą liczyć się z tym, że koszty związane z pierwotnymi ofertami mogą stanowić od kilku, do nawet 20 proc. wpływów z emisji. Znacznie mniejsze wydatki ponoszą jednak firmy, które zdobyły wcześniej zaufanie inwestorów.
Z analizy kilku publicznych emisji przeprowadzonych w ostatnim okresie przez spółki notowane na giełdzie wynika, że koszty związane z tymi przedsięwzięciami mogą stanowić od niecałych 2 do nawet 20 proc. kwoty łącznych wpływów ze sprzedaży walorów. Na podstawie informacji o wydatkach związanych z emisjami dokonanymi przez kilka spółek zdobywających ostatnio kapitał można wnioskować, że przeciętnie około 2 - 4 proc. wpływów z nie trafia do spółki.
Cena zależna od sukcesu
Wiosną br. publiczną emisję akcji przeprowadziła gdańska firma LPP,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta