Firmy
Ford Europe: odbudowa marki
Nowy szef Ford Europe James Booth zamierza kontynuować odbudowywanie marki na naszym kontynencie, a firma matka liczy na niego. Wiceprezes Forda Nick Scheele stwierdził na spotkaniu z prasą w Tokio, że oczekuje po nowym prezesie Ford Europe zachęcenia konsumentów do kupna aut Forda. Pierwszym zadaniem będzie dalsza poprawa fundamentalnych parametrów filii (jakość, atrakcyjność nie tylko pojazdów, ale też sieci dystrybucji, wartość pojazdów używanych). Marka straciła w Europie na udziale rynkowym z 12 proc. w latach 90. do 8,8 proc. po 9 miesiącach tego roku. (AFP, P.R.)
PRZEMYSŁ ELEKTROMASZYNOWY
Electrolux: spadek zysku
Szwedzki producent AGD Electrolux zmniejszył w III kwartale zysk netto o 38,1 proc. do 767 mln SEK (84,6 mln EUR) z 1,239 mld rok wcześniej na skutek niekorzystnych kursów walutowych i elementów nadzwyczajnych. Bez tych ostatnich spadek był tylko o 6,3 proc. do 1,145 mld SEK. Grupa musiała jednak odpisać 293 mln SEK na gwarancje pożyczek dla filii w Niemczech i 85 mln na stratę kapitałową po zbyciu działu sprężarek. Obroty zmalały o 4,3 proc. do 30,387 mld SEK (3,35 mld EUR). Po 9 miesiącach grupa ma zysk netto 3,624 mld SEK (400 mln EUR, -40,1 proc.) i obroty 95,762 mld (10,6 mld EUR, -6,6 proc.). (AFP, P.R.)
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
Animex chce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta