Co dobrego?
Co dobrego?
Badanie satysfakcji klientów branży TSL (przeprowadzone po raz czwarty) pokazuje obszary, które są preferowane przez firmy przy wyborze partnera z branży transportowo-spedycyjno-logistycznej. Najczęściej oczekują one od swoich partnerów usług przewozowych (prawie 80 proc. wskazań), spedycyjnych (prawie 70 proc.) oraz kurierskich (60 proc.). Usługi celne (prawie 55 proc.), magazynowania (47 proc.), logistyczne (44 proc.) są wymieniane w dalszej kolejności.
Najmniejsze zainteresowanie budzą usługi informacyjne (prawie 11 proc.) i finansowe (ponad 7 proc.). Najwięcej firm (25 proc.) korzysta z trzech różnych usług lub nawet czterech (20 proc.). Jednocześnie liczba firm, które korzystają tylko z jednej usługi, kształtuje się na poziomie 18 proc., a liczba firm korzystających z pięciu usług stanowi ponad 14 proc. wszystkich respondentów.
Należy jednak zwrócić uwagę na to, że zmienia się definicja usług przewozowych czy spedycyjnych, mimo że nadal stosowane są te same określenia. Jak wynika z analiz firm TSL, coraz więcej z nich wykorzystuje systemy IT, oferując klientom m.in. możliwości przesyłania raportów czy też śledzenie przesyłki w Internecie. Nadal jednak część z tych firm postrzega się jako przewoźnicy czy też spedytorzy i tak też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta