Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Założyć, rozwinąć, sprzedać

10 grudnia 2003 | Ekonomia | AM LO JS a.mac
źródło: Nieznane

Dlaczego polscy przedsiębiorcy pozbywają się firm, które sami przez lata tworzyli

Założyć, rozwinąć, sprzedać

GOŚĆ "RZECZPOSPOLITEJ" - JACEK CHWEDORUK, BANK INWESTYCYJNY ROTHSCHILD POLSKA: Szanse polskich biznesmenów

Kłótnie między wspólnikami, brak pieniędzy lub umiejętności, bezmyślność urzędników, a czasem także chęć wycofania się z dużego i męczącego biznesu - to najczęstsze powody, dla których polscy przedsiębiorcy pozbywają się udziałów w rozwijanych przez siebie firmach.

Pierwsze przejęcie polskiej spółki giełdowej przez kapitał zagraniczny miało miejsce w 1995 r., gdy właścicielem 75 proc. akcji Domplastu został amerykański koncern Rubbermaid. Udziały w firmie ze Słupska sprzedał jej założyciel Andrzej Dębowski.

Z dużym ciężko walczyć

- W 1994 r. przedstawiciele Rubbermaida zaprosili mnie do USA, abym zwiedził ich fabryki. Wrażenie było oszałamiające. Roczne obroty Amerykanów to 2,5 mld dolarów, nasze w tym czasie wynosiły setki milionów złotych - mówi Andrzej Dębowski.

Po tej wizycie przedstawiciele koncernu poinformowali go o planach związanych z ekspansją na europejskim rynku. - Zasugerowali, iż mam do wyboru dwa wyjścia: albo zgodzę się na współpracę z nimi, albo będę musiał nastawić się na ostrą konkurencję z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3098

Spis treści
Zamów abonament