Dylematy właściciela
Dylematy właściciela
Sprzedaż PKP Cargo ma być głównym źródłem wpływów prywatyzacyjnych PKP. Jednak mówi się, że prywatyzacja firmy powinna być przeprowadzona w taki sposób, aby zapewnić jej rozwój i silną pozycję na liberalizowanym rynku. Sprostanie oczekiwaniom nie będzie łatwe i dziś chyba jeszcze nikt nie ma pomysłu na taką prywatyzację Cargo, która zadowoliłaby wszystkich.
Efektywność spółek przewozowych
Przychody na jednego pracownika w 2002 roku (w tys. zł)
PKP Cargo 118,5
PKP LHS 156,1
PKP Przewozy Regionalne 103,8
PKP Intercity 455
PKP SKM 104,3
PKP WKD 86,8
Źródło: PKP
Prywatyzacja PKP Cargo, praktycznie jedynej w grupie firmy przynoszącej znaczące zyski, spodziewana jest pod koniec 2005 lub w 2006 roku, ale już dziś trwają ożywione dyskusje na ten temat, przy czym ich podstawą są pojawiające się co pewien czas pogłoski i szczątkowe informacje o planach prywatyzacyjnych. Planu prywatyzacji dużej, bądź co bądź, firmy osiągającej 6 mld zł przychodów rocznie jak dotąd nie ma. W PKP nie ma nawet zgody co do tego, czy spółkę w ogóle należy prywatyzować. Część kadry zarządzającej PKP uważa, że firma powinna pozostać w grupie. Można...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta